Dagje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marca Stammers - WaarBenJij.nu Dagje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marca Stammers - WaarBenJij.nu

Dagje Sydney

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Marca

10 November 2019 | Australië, Sydney

We hadden voor vandaag het plan om met de boot naar Manly Beach te varen. Maar, je voelt het al aankomen, we kwamen niet terecht op de boot naar Manly maar naar Watsons Bay. Ach, ook niet erg, gingen we daar toch kijken. De boot was tjokvol, maar we hadden een mooi plekje gevonden aan een raam. Konden we lekker naar buiten kijken, genoeg te zien. Althans, tot een ouder echtpaar het een goed idee vond om buiten te gaan staan en dan precies voor ons raam. Zucht, werd het zo'n dag.... Nou nee hoor, maar Watsons Bay was niet echt veel. IJsje gegeten en weer terug. Op de terugtocht was er in de baai een zeilwedstrijd aan de gang. Leuk om te zien. Ook kwam er een watervliegtuig voor de boot langs. Anderhalf uur na vertrek waren we dus weer terug bij Circular Quay.
Dan maar de stad in. Ook geen straf. Eerst liepen we helemaal de verkeerde kant op. Het zag er allemaal zó vreemd uit. Dan maar weer terug naar de haven. Daar vonden we bij toeval een bakje met plattegronden. Kijk, daar heb je wat aan! Toen was de goede route snel gevonden. Eerst maar eens naar de Queen Victoria Building. Schrikbarend duur, maar je moet er gewoon een kijkje nemen als je er in de buurt ben. Daarna maar weer naar buiten. Ik heb nog niet verteld dat het lekker weer was, een graadje of 25. Heel goed uit te houden dus. De hele middag gewinkeld en alleen maar wat souvenirtjes gekocht. Intussen waren we toch aardig versleten, het was dan ook inmiddels al half vijf.
Dus maar weer naar de trein. Dat valt ook niet altijd mee hoor. Het duurde even voor we het juiste perron hadden gevonden. Tig trappen op en we hadden al van die versleten benen. Uiteindelijk toch op de juiste trein gestapt en rijden maar. Dat ging gesmeerd totdat een paar mensen het nodig vonden om een gezellige wandeling op het spoor te maken. Tja,dan sta je een kleine 10 minuten stil. Niet zó erg, wij hadden geen haast. Eenmaal weer terug waren hebben we met kunst en vliegwerk en zonder tosti-apparaat 2 heerlijke tosti's gemaakt in een koekenpan.
Morgen gaan we halverwege de dag verkassen naar een hotel naast het vliegveld. Dan komt ons vertrek wel heel dichtbij ineens.
Wordt vervolgd!

• 10 November 2019 - 19:36

Desiree:

Jee, nu alweer terug bijna? Ik ben nog niet klaar met jullie verhalen. Ik begin er net lekker in te komen.Jammer, maar kunnen jullie weer gaan verheugen op een volgende reis. Thuiskomen is ook leuk. Zeker met al die souvenirs.