Pierewaaien - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marca Stammers - WaarBenJij.nu Pierewaaien - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marca Stammers - WaarBenJij.nu

Pierewaaien

Door: Marca

Blijf op de hoogte en volg Marca

01 November 2019 | Australië, Hervey Bay

De dag begon vandaag met een uitgebreid ochtendvoorstelling. Eigenlijk kan ik volstaan met de woorden: heel veel herrie. Maar dan doe ik de vaste bewoners hier tekort.
De kaketoes krijsten de longetjes uit hun lijf, de bomen ruisten met veel lawaai, maar er was een rustiger deel van de ochtendvoorstelling, Ik zag een rennende kleine "meerkoet". Met zijn veel te grote voeten rende hij alsof hij er een medaille mee kon verdienen, er vloog een echt heel grote vleermuis (vliegende hond) over mijn hoofd. De schildpadjes staken hun kopjes boven het water uit, de aalscholvers werden gevolgd door een witte reiger. Slimme donder, alle visjes die aan de aalscholvers wisten te ontkomen, pikte de reiger zó uit het water, een soort lopend buffet. De zwarte eenden, die niet zwart zijn maar bruin, kwaakten en kwaakten. Nou, is dat niet een mooi begin van de dag? Ik vond van wel.
Na het ontbijt zijn we naar de kust gereden, dat is eigenlijk héél dichtbij, en hebben we een heel eind gelopen. Eerst op de Esplanade, toen een klein uitstapje naar het strand. Heb ik nog een poosje met m'n voeten in de Stille (of Grote) oceaan gestaan. Dat heeft wel wat. Ook nog even een pier afgelopen. Een stukje verderop verder gelopen op een board walk. Het was een mooie route, maar voor ons te lang. Maar je kon er elke 50 meter ook weer gewoon van af.We zijn teruggelopen langs de winkeltjes. Wat leuke kleine souvenirtjes en een jurk gekocht. O ja, we zagen bij een slager enorme kip cordon blue's liggen. Ze zagen er zo lekker uit dat we ze maar meegenomen hebben. Op de terugweg kwamen we er pas achter hoe ver we gelopen hadden.
Het werd weer even tijd voor ons uitzicht en toen kregen we later toch zo'n trek in een ijsje dat we maar weer in de auto zijn gesprongen. Heerlijk ijsje gegeten en omdat we er toch waren even een stuk van een andere pier opgelopen. Die pier is 1 kilometer lang. Daar hadden we geen zin in en bovendien ging het, hoe verder je liep steeds harder waaien. Na ongeveer een kwart pier zijn we maar omgedraaid. We hadden vandaag wel genoeg gewandeld.
Terug naar ons mooie parkje. Daar hebben we tot een uur of 4 nog buiten kunnen zitten, toen werd het, vooral door de wind, te koud. We hadden vergeten te lunchen, dus gingen we maar vroeg aan het avondeten beginnen. Ik had de hele vakantie nog niets gebakken, maar ik kon het nog! De cordon bleu's waren lekker en de erwtjes die we volgens mij nog in Cairns hadden gekocht, vond ik ook wel lekker. Rob niet zo. We hadden wel gelijk een grote afwas en dat is een uitdaging in zo'n cabin.
Morgen gaan we weer een eindje rijden. Niet zo ver meer. We gaan dan naar Nambour. Benieuw wat we daar weer tegenkomen.